lördag 2 oktober 2010

mannagrynsgröt - perfekt på hösten

























den här är en middag som då blev mannagrynsgröt, egentligen som resultatet av att jag läser innehåll snarare än tillvägagångssätt i recept. skulle bara fixa en annan enkel rätt tänkte jag, men det visade sig att det var ett långkok, vilket jag inte hann en vardagskväll. och vad blir det då, jo, om det bara finns lite mjölk hemma så rör vi ofta ihop mannagrynsgröt.

och jag vet inte riktigt vad det är tänkt att man skall äta till, men till vit gröt äter jag sirap och kanel oavsett det är mannagrynsgröt eller risgrynsgröt.

har förstått att det väcker en del frågetecken hos folk då det tydligen i vissa delar av landet inte är så vanligt, men prova, jag lovar, ni blir inte besvikna, det är supergott! i alla fall för oss som har en "sweet tooth"... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar