lördag 15 maj 2010

Fantastisk kladdkaka


















Den här kladdkakan är riktigt barnsligt god och jag tror inte att någon kan bli besviken :-)

100 g smör, smält
2 ägg
1,5 dl socker
1,5 dl farinsocker
1 msk vaniljsocker
2,5 dl vetemjöl
6 msk kakao
2 tsk bakpulver
en nypa salt
1/2 påse mandelbiskvier
75 g grovt hackad vit choklad

Rör ihop allt i en bunke, utom biskvier och choklad. Bred ut i smord och bröad normal form med löstagbar kant. (på bilden har jag satt bakplåtspapper eftersom en av kvällens gäster är glutenallergiker och jag inte fick fatt in något glutenfritt ströbröd (bytte ut mjölet mot finax mjölersättning) ) Tryck sedan ner biskvier och choklad. Grädda i 175 C tills den är så kladdig som du vill ha den, sisådär 25 min. Jag gillar den bäst när man känner att kanten börjar bli lite hård och mitten är totalt lös.

Ikväll serverar jag den med vaniljglass och hallonsorbet...

Happy caketime!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar